Follow me

Instagram

Friday, 14 March 2014

Pinky Promise : Saya buntu

Seminggu dua ni saya tertanya-tanya, apakah yang pembaca cari dalam sesebuah novel?

Adakah hanya ingin tahu kisah cinta hero dan heroien saja?

Adakah ingin tahu konflik yg ingin dibawa dlm ssbuah novel dan ingin tahu bagaimana diselesaikan?

Adakah ingin mengembara, utk mengetahui keseluruhan cerita yg ingin di sampaikan? Maksud yg terselit?

sungguh saya buntu apakah yg pembaca cari dlm sebuah novel?

Kepada sesiapa yg pernah membaca enovel saya Pinky Promise... saya ada soalan untuk anda semua.

PERLUKAH saya 'bawa' kisah Saleha dan Azri ke depan dan delete atau, pendekkan bab2 di depan? Maksudnya, perlukah saya HIGHLIGHT kisah mereka di bab 1 lagi dan kurangkan penceritaan mengenai konflik Sal yg akhirnya membawa dia ke zaman 1998?

Tolongggg kongsi komen anda. Saya ingin melihat pendapatan anda jadi bolehlah saya melihat corak permintaan pembaca bagaimana.

Saya risau jika saya buat keputusan yg salah.plzzz...

Terima kasihhhhhh
Yang Benar,
Penulis yg dalam dilema

5 comments:

  1. saya mahu jalan cerita yang smooth...yang lancar....bukan terlalu dibuat-buat sifatnya....

    ReplyDelete
  2. Adakah ingin mengembara, utk
    mengetahui keseluruhan cerita yg
    ingin di sampaikan? Maksud yg
    terselit?

    Ya Ya Ya!

    ReplyDelete
  3. Tak perlu bawa cerita azri dan saleha ke depan... it is interesting as it is... okay wait! they're together? wow can't wait.

    Antara banyak-banyak novel yang ada sy paling menanti Aku, Dia dan Pinky Promise. Apa yang terjadi pada Azri & Saleha pd masa lampau sampai Saleha boleh lupakan Azri. Dan siapa Azri pada masa depan... what happen to that bf ntah pape tu etc...
    Make it as cliche as as much but with beautiful twist and turn. Reader will like it. :) Goodluck :))

    ReplyDelete
  4. Assalammuaikum,

    saya baru saje habis membaca novel pinky promise ni & saya sgt teruja dgn jalan ceritanye. sape yg tak ingin kembali ke masa silam & betul kan semua kesalahan... how i wish this is come true... thanks dear cause tulis novel ni, at least boleh saya berangan kembali ke masa lalu.... teruskan menulis novel yg menarik...

    Good luck Dear...

    ReplyDelete

Popular Posts